/Files/images/00f-0x0.jpg/Files/images/foto/Снимок экрана (1401).png /Files/images/foto/Снимок экрана (1400).png/Files/images/foto/Снимок экрана (1399).png /Files/images/foto/pravyla-povedinky-pid-chas-vnp.jpg

Кір - заразний і небезпечний

/Files/images/foto_1/poster_KIR-01.png/Files/images/foto_1/poster_KIR-02.png

Особиста гігієна – запорука здоров’я

/Files/images/foto_1/Снимок экрана (1888).png

Загалом, гігієна відноситься до ряду практик, які зберігають і захищають здоров’я від хвороб. А особиста гігієна, навпаки, стосується підтримання чистоти тіла.
Навчання дітей правилам особистої гігієни є одним з першочергових завдань усіх батьків. Ці навички має набути кожна дитина шляхом систематичного виховання з боку батьків.
Одним з найважливіших аспектів особистої гігієни є догляд за своїм тілом. Гігієна тіла означає підтримувати кожну частину свого тіла в чистоті, щоб залишатися здоровим.
Привчайте дітей мити руки водою з милом перш ніж торкатися їжі; щоразу мити руки після відвідування туалету, поїздки в громадському транспорті, контакту з тваринами. Рушник має бути індивідуальним для кожної дитини.
Використання дезінфікуючого засобу для рук – ще одна корисна звичка, якій ви повинні навчити своїх дітей. У випадках, коли вода занадто холодна для використання, за відсутності доступу до мила чи води, дезінфікуючий засіб для рук може бути дуже зручним, особливо взимку.
Окрема розмова про гігієну шкіри обличчя. Жирну шкіру не слід мити гарячою водою. Це ж стосується і жирного волосся. Гаряча вода, як правило, має властивість стимулювати вироблення шкірного сала. Тим, у кого суха шкіра слід оберігати її від впливу та холоду, і спеки. Важливо зволожувати суху шкіру, тому що в’яне вона швидше.
Гігієна ротової порожнини – це ще одна життєво важлива гігієнічна дія. Якщо не доглядати належним чином, може спричинити неприємний запах з рота, карієс та інші захворювання ротової порожнини. Дитину необхідно привчити чистити зуби вранці і ввечері, навчіть її також користуватися зубною ниткою. Важливо полоскати рот, тому нагадуйте своїм дітям робити це після їжі.
Гігієна волосся має таке ж велике значення. Неохайне волосся та неправильний догляд за ним можуть призвести до таких проблем, як воші, лупа та інші інфекції шкіри голови. Привчайте дітей мити голову принаймні двічі на тиждень, не ділитися з іншими особистими предметами, такими як гребінці, подушки та головні убори.
Не менш важливо стежити за чистотою нігтів на руках і ногах. Підстригати нігті рекомендується не менше, ніж один раз на 2 тижні. Зверніть увагу дитини на те, що не можна гризти нігті, оскільки під нігтями може накопичуватися багато мікробів і бруду.
Дуже важливо прищепити дитині навичку мити ноги кожного разу, коли діти повертаються зі школи або після гри. Ноги обов’язково потрібно утримувати в чистоті, теплі і сухості – це захистить від простудних і грибкових захворювань. Наголосіть, що необхідно підтримувати чистоту взуття, не можна надягати або міряти чуже взуття.
Дотримуючись правил особистої гігієни, людина захищає себе від негативного впливу зовнішніх подразників.

/Files/images/foto/Снимок экрана (1404).png

На виконання наказу від 07.09.2023 № 77-од та з метою поліпшення роботи із запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму, формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах, удосконалення і узагальнення знань з безпеки дорожнього руху, правил пішоходів та з метою навчання дітей правилам пожежної безпеки та дотримання їх у повсякденному житті, виховання в учнів розуміння тяжких наслідків з причин порушення правил пожежної безпеки, навчання діяти в різноманітних надзвичайних та екстремальних ситуаціях в Балаклійському ліцеї № 2 з 19.09 по 25.09.2023 року проходив Тиждень безпеки дорожнього руху та протипожежної безпеки. Класними керівниками були проведені бесіди зі здобувачами освіти та їх батьками щодо забезпечення захисту життя та здоров’я дітей в процесі дорожнього руху, поліпшення засвоєння дітьми норм безпечної поведінки щодо протипожежної безпеки; були організовані виставки малюнків за темами «Обережно на дорозі!», «Вогонь друг - вогонь ворог!»

Заняття з мінної безпеки

/Files/images/foto/Снимок экрана (1416).png

З 22 по 29 вересня 2023 року The HALO Trust, найбільша в світі гуманітарна організація, яка займається розмінуванням, провела зі здобувачами освіти 1-11 класів Балаклійського ліцею №2 заняття з мінної безпеки.
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

/Files/images/foto/Снимок экрана (1611).png/Files/images/foto/Снимок экрана (1612).png

З 16 по 20 жовтня в Балаклійському ліцеї № 2 проходив Тиждень безпеки життєдільності та цивільного захисту. Під час проведення тижня здобувачі освіти та працівники ліцею відновили свої знання з правил поведінки у надзвичаих ситуаціях, дорожнього руху, домедичної допомоги, мінної безпеки. В останній день тижня, 20 жовтня,перед виходом на осінні канікули зі здобувачами освіти були проведені бесіди з безпеки життдіяльності з усіх видів дитячого травматизму.
/Files/images/foto/Снимок экрана (1817).png
13 та 15 листопада здобувачі освіти 5-6 класів ліцею відвідали онлайн-уроки з безпеки, які проводили представники ДСНС для учнів 5-6 класів Балаклійської громади
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
/Files/images/foto/photo_2023-11-13_17-04-41.jpg
З 13 по 17 листопада 2023 року у Балаклійському ліцеї №2 пройшов Тиждень безпеки дорожнього руху, метою проведення якого було формування навичок безпечної поведінки на дорогах, адаптації учнів до транспортного середовища.
Під час проведення тижня здобувачі освіти були залучені до рзноманітних заходів: інтегроване заняття на тему: " Будь на вулиці обачним " (1-2 класи), бесіда з елементами вікторини: «Правила дорожнього руху» (3-4 класи), година спілкування «Безпечна дорога додому: особливості дорожнього руху велосипедистів» (5-11 класи), дидактична гра "Правила дорожнього руху для маленьких пішоходів" (1-4 класи), вікторина «Правила пішохода» (5-6 класи), онлайн- квест на тему «Правила дорожнього руху. ПДР» (7-8 класи), Єдиний національний урок «Безпечна дорога додому»(1-11 класи), виставка малюнків «Безпека на дорозі – безпека в житті»
/Files/images/foto_1/photo_2023-12-06_09-34-56.jpg/Files/images/foto_1/photo_2023-12-06_09-34-59.jpg
Зима приносить не лише приємний білий сніг і потріскування морозу під підошвами. Ожеледиця на дорозі може виникнути щодня. Вона змушує бути уважними не лише водіїв, а й пішоходів, адже ризик травмування, коли під ногами слизько, є надто високим.
З метою запобігання нещасних випадків взимку зі здобувачами освіти ліцею на початку грудня були проведені години спілкування, метою яких було нагадати правила поведінки на льоду та під час несприятливих погодних умов

Дитячий та підлітковий суїцид: як запобігти та допомогти

Особливістю дитячого та підліткового віку є те, що будь-яка суттєва проблема, що має важкий, гострий чи тривалий характер, здатна порушити процес формування й розвитку організму, психічних особливостей і функцій особистості. Найжахливіше, що в результаті цього дитина може скоїти непоправне – суїцид. До слова, за даними ВООЗ, щорічно накладають на себе руки понад 200 дітей і 1,5 тисяч підлітків у світі
Загальні рекомендації педагогам і батькам з надання допомоги дітям у запобіганні суїцидальної поведінки:
1. Слід відмовитися від авторитарності й наказового тону під час спілкування з дитиною
2. Варто будувати стосунки на основі договору, прохань, пояснень
3. Серйозно поставтеся до всіх погроз зі сторони дитини, не ігноруйте їх
4. Дайте відчути дитині, що її люблять і її проблеми вам не байдужі
5. Пояснюйте, що самогубство – неефективний спосіб розв’язання проблеми
6. Зверніться по допомогу до авторитетних для дитини / підлітка людей
7. Зверніться разом з підлітком до психоневрологічного диспансеру, дитячого чи підліткового психіатра
Ніколи не варто забувати
Дорослі мають пам’ятати, що суїцидні настрої у підлітків є наслідком недостатньої уваги до них. Під час кризи дитина завжди потребує підтримки та участі дорослих. Важливо враховувати характер оточення підліткового мікросередовища та мати елементарні знання психології цього віку.
Доктор Тіна узагальнилаосновні мотиви підліткових самогубств.Тож суїцидальні реакції можуть виникати:
· за мотивом«невдале кохання» –людина вчиняє суїцид під впливом інтенсивних любовних переживань у разі розриву стосунків, через зраду, при ранній вагітності. Кохання як мотив суїциду найчастіше трапляється у молоді віком 15–17 років;
· за мотивом«крик про допомогу» –індивід скоює суїцидальну спробу, намагаючись привернути увагу інших. До цієї групи належать демонстративно-шантажні спроби, скоєні з метою вплинути на певних суб’єктів з соціального оточення (батьків, однолітків тощо);
· за мотивом«синдром Вертера»– одразу після публікації роман Й. Гете «Страждання молодого Вертера» (1774 р.) викликав хвилю самогубств серед молоді. Тому наслідування суїцидальної поведінки психологи називають ефектом (синдромом) юного Вертера. Девід Філліпс, провівши дослідження, дійшов висновку, що кількість суїцидів різко збільшується після публікації на перших шпальтах газет повідомлення про самогубство.
Важливо знати
Що необхідно знати про підлітковий суїцид, щоб вчасно надати допомогу? Доктор Берадзе наголошує,тривожними для батьків і вчителів мають стати такі фактори:розмови дитини про самогубство або про суїцидальні думки в однолітків, подруг, однокласників (іноді дитина не каже про самогубство прямо); надмірна самокритика й переживання з приводу своїх поразок і невдач, дуже низька самооцінка підлітка; захоплення кумирами, які вчинили самогубство; прослуховування «похмурої» музики, читання літератури, сюжети якої, так чи інакше торкаються теми суїциду; дарування важливих для дитини речей друзям або своїй сім’ї; соціальна ізоляція; депресивний стан; виникнення на тілі поранень; відсутність гігієни та байдуже ставлення до власного зовнішнього вигляду.
Крім того,важливо пам’ятати:
1.Суїцид, зазвичай, не відбувається раптово, без попередження. Більшість підлітків, що роблять замах на своє життя, діляться планами, але майже 80% дорослих не чують або не хочуть цього почути.
2.Суїцид не передається у спадок. Але сім’я, де вже було скоєне самогубство, стає для дітей зоною підвищеного ризику.
1. Якщо у розпал сімейного скандалу підліток загрожує суїцидом, батьки повинні негайно зупинити сварку, якою б зухвалою не була його поведінка.
2. Розмова з підлітком про суїцид не наводить його на думку покінчити з собою. Промовляючи свої тривоги, підліток звільняється від них. Головне, щоб підтекстом цих розмов не стала поетизація, героїзація смерті, як видатного вчинку сильної особистості.
3. Думки про самогубство можуть минути, людина може повністю позбутися їх. Суїцидальні думки – не вирок.
4. Відкрите обговорення підлітком своїх проблем і відчуттів може врятувати йому життя. Часто людина до останнього сумнівається у скоєнні самогубства, важливо вчасно виявити ці наміри та відверто поговорити.
5. Рідко причиною самогубства є один фактор (розбите серце, сварка з близькими). Певний з них може стати спусковим механізмом, але не є єдиною причиною. Зазвичай проблеми накопичуються певний час (дитину ніхто не підтримує, вона боїться засмутити близьких або не довіряє дорослим чи психологам).
Алгоритм психолого-педагогічного супроводу дітей і підлітків, схильних до суїцидів
1. Виявіть джерело психологічного дискомфорту
2. Дізнайтеся, як дитина вирішувала схожі ситуації в минулому
3. Визначте, що може бути корисним для вирішення даної проблеми
4. Визначте, що залишається позитивно значимим для підлітка
5. Навчіть використовувати методи зняття психологічної напруги
6. Намагайтесь зменшити ступінь психологічної залежності від причини, що спричинила суїцидальні поведінку
7. Вселяйте надію на краще майбутнє
8. Спробуйте сформулювати найближчу реалістичну ціль для дитини
9. Не залишайте підлітка одного в ситуації високого суїцидального ризику
Кiлькiсть переглядiв: 102