Бібліотека — обов’язковий структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти. Головною метою її діяльності є інформаційне забезпечення освітнього процесу та сприяння формуванню ключових компетентностей особистості.

В зв'язку з військовим станом відбувся вимушений перехід шкіл на дистанційну форму навчання, це поставило перед шкільними бібліотеками завдання організації дистанційної діяльності. Остання, у свою чергу, актуалізувала виконання бібліотекою таких завдань, як віртуальне, онлайн-формування бібліотечно-інформаційних ресурсів, забезпечення вільного доступу до них, впровадження нових бібліотечних послуг на основі інформаційно-комунікаційних технологій; сприяння формуванню інформаційної культури, навчання медіаграмотності, організація змістовного дозвілля учасників освітнього процесу.

Загальні напрямки роботи шкільного бібліотекаря:

1. Скласти «Індивідуальний план роботи шкільного бібліотекаря під час карантину» (або «План дистанційної роботи шкільної бібліотеки в умовах карантину»). Погодити його з керівником закладу освіти.

2. Обрати (створити) інтернет-ресурс для спілкування із читачами дистанційно. Погодити його з керівником закладу освіти. Таким ресурсом може бути сайт школи, сторінка бібліотеки на сайті школи, блог бібліотекаря, сторінка на Facebook, інших соціальних мереж; сервіси Zoom (для колективного спілкування з колегами, обміну досвідом, відеозв’язку), Skype (для спілкування з читачами) тощо.

3. Розмістити інформацію про контакти з бібліотекарями, дистанційну діяльність бібліотеки на сайті ЗЗСО, власних бібліотечних сторінках соціальних мереж. Розмістити на визначеному інтернет-ресурсі посилання на:

— онлайн-бібліотеки України та світу;
— електронну бібліотеку Національної бібліотеки України для дітей;
— літературу, необхідну читачам, розміщену на онлайн-ресурсах інших бібліотек;
— електронні версії підручників;
— власноруч створені електронні каталоги, картотеки бібліотечного фонду ЗЗСО;
— віртуальні тематичні виставки, презентації: до видатних дат; про книги-ювіляри, популярні книги; про літературних героїв; про топ-бібліотеки України та світу; про екологію, здоровий спосіб життя, профілактику інфекційних захворювань;
— віртуальні екскурсії, подорожі: літературними музеями; батьківщиною літературних героїв, книжок, їхніх авторів;
— онлайн-матеріали з розвитку інтересу до читання;
— буктрейлери для популяризації книг.

4. Бібліотекар може використовувати для розміщення як власно створені матеріали, так і вже наявні в інтернет, з дотриманням усіх авторських прав.

5. Продовжити працювати (віддалено) з бібліотечним фондом:

— готувати акти на списання морально застарілої та фізично зношеної літератури;
— заповнювати в електронному вигляді форму «Забезпеченість підручниками учнів закладу освіти», готуючись до інвентаризації фонду підручників;
— продовжувати ведення (створити) в електронному вигляді довідково-пошуковий апарат бібліотечного фонду ЗЗСО: каталоги (абетковий, систематичний), картотеки (систематичні, тематичні), бази даних користувачів;
— координувати питання конкурсного відбору нових підручників вчителями, здійснювати їх замовлення з використанням ДІСО (за планами МОНУ).

6. Збагачувати власний фаховий досвід шляхом самоосвіти за допомогою онлайн матеріалів та ресурсів.

Шановні учасники освітнього процесу! Запрошуємо відвідати в Телеграм-каналі "Бібліотека у смартфоні". Посилання надається!

wym-1675357742750

Кiлькiсть переглядiв: 179